بیماری آسم چیست؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 289 | نویسنده : |

آسم باعث می شود که مسیرهای تنفسی ریه ها و نایژک ها دچار التهاب مزمن شوند و باعث تنگی نفس شوند.

گاهی اوقات به راحتی فراموش می کنیم که آن چه می خوریم می تواند به صورت مستقیم بر شدت یا حتی شکل گیری یک مشکل سلامت یا بیماری در بدن ما اثرگذار باشد. بدون تردید، آسم یکی از این موارد محسوب می شود و اگر واکنش آلرژیک به برخی انواع غذاها وجود نداشته باشد، رژیم غذایی به طور معمول آخرین چیزی است که افراد مبتلا به آسم درباره آن فکر می کنند.

بدن سالم‌تر انعطاف پذیری بیشتری دارد، از التهاب کمتری رنج می برد و احتمال واکنش های نامطلوب به محرک های محیطی که زمینه ساز آسم می شوند، در آن کمتر است. در نتیجه، مواد غذایی مصرفی شما می توانند به بهبود شدت و تکرر علائم آسم کمک کرده یا آنها را تشدید کند.

آسم چیست؟

به بیان ساده، آسم شرایطی است که در آن مسیرهای تنفسی ریه ها (نایژک ها) از التهاب مزمن رنج می برند. برخی محرک ها، از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند، موجب تورم نایژک ها و پر شدن آنها با مخاط می شوند. به طور همزمان، عضلات موجود در این مسیرها منقبض می شوند که محدودیت بیشتر در تنفس را به همراه دارد.

با توجه به مکانیسم هایی که در پس حملات آسم قرار دارند، علائم معمول شامل تنگی نفس، سرفه، خس خس سینه، احساس فشردگی قفسه سینه و دشواری در صحبت می شوند. یک حمله اسم می تواند سریع و ناگهانی شکل گرفته یا به تدریج طی چند ساعت یا حتی چند روز رخ دهد.

در شرایطی که دلیل دقیق شکل گیری آسم همچنان نامشخص است، برخی محرک ها می توانند زمینه ساز اغاز آن شوند.

در بیشتر موارد، آسم به واسطه واکنش آلرژیک به یک عامل خارجی، مانند موارد زیر رخ می دهد:

 


می پسندم نمی پسندم

پنج شنبه 2 مرداد 1399 -2:51 نظرات()